Znaleziono 19 wyników
W świecie hulajnogi wyczynowej posiadamy wielośrubowe zaciski o różnych rozmiarach. Może wyglądać to dość problematycznie dla osoby która nie ma o nich pojęcia, jednak bez obaw – jest to prostsze niż może się wydawać!
To jaki zacisk powinniśmy dobrać zależy od dwóch rzeczy:
1. System kompresji w naszej hulajnodze
2. Zewnętrzna średnica kierownicy
Zaczynając od pierwszego – Posiadamy różne systemy kompresji. Jeżeli jest to scs, to sprawa wygląda bardzo prosto. Powinniśmy wybrać 4 śrubowy zacisk, który będzie oversized bądź standard. Jaki rozmiar wybrać? taki jak nasza kierownica! Jeśli ma ona wymiar regular (32mm średnica zewnętrzna), to wybieramy zacisk, który jest dostosowany pod tą samą średnice. Proste, nie prawdaż?
Tak samo wygląda to w przypadku kierownicy oversized której średnica zewnętrzna to 35mm.
W przypadku posiadania SCS’a o większym rozmiarze niż nasza kierownica możemy użyć specjalnego shima, który jest dodawany w komplecie do tego rodzaju zacisku, dzięki czemu do zacisku o rozmiarze 35mm wejdzie także kierownica regular 32mm. Jednymi z najlepszych producentów SCS’ów na rynku są Proto oraz Tilt Scooters.
Inne systemy kompresji nie wymagają 4 śrubowych zacisków, ponieważ kierownica posiadająca nacięcie chowa w siebie widelec i dzięki wcześniej wspomnianemu nacięciu da się ją zacisnąć tak, by ta nie obracała się podczas wykonywania tricków.
Najlepiej sprawdzą się tutaj dwuśrubowe zaciski.
Jeżeli kierownica ma rozmiar zewnętrzny regular 32mm, takiego właśnie rozmiaru powinien być zacisk. Jeśli ma rozmiar oversized 35mm działa ta sama zasada – zacisk powinien być dopasowany. Jednym z najpopularniejszych zacisków dwuśrubowych jest Ethic Sylphe dostępny w dwóch wersjach – regular i oversized.